ציוד חמשל באשקלון

טיפים להתאמת תאורה לחללי הבית

מטבח – עיצוב חלל המטבח אנו רוצים הרבה אור. בבחירת תאורה למטבח, רצוי להשתמש בגווני אור לבנים יותר – 4,000 עד 6,500 קלווין. גוונים אילו מעניקים הרגשה של מרחב ומציפים את החלל בכמות אור גדולה. לרוב נשתמש בפרופיל לד שימוקם 10 ס"מ לתוך קו השיש החיצוני. וזאת על מנת למנוע צל על משטח העבודה.

הארת ארונות מטבח – בשונה מרצפה או שולחן את הארון אנו צריכים להאיר כמו קיר, זאת אומרת קרני האור צריכות להאיר לתוך הארון. לכן כשמאירים ארון אנו נשתמש בפס צבירה, או בספוטים הניתנים לכיוון ונמקם אותם כמטר מהארון וכך נקבל זווית טובה להארת פנים החלל.

פינת אוכל – לעיצוב תאורה בפינת אוכל נשתמש בגוף תאורה יורד, שירשים ויתאים לאופי החלל. מכיוון שהשולחן הוא משטח נמוך, ניתן להוריד גוף תאורה לגובה נמוך יותר.

סלון –  עיצוב התאורה בחלל הסלון נעזר בהנמכת גבס, בכדי ליצור חלוקת אור אחידה ע"י גופים שקועים הפרוסים בכל החלל. מומלץ לחלק את הגופים השקועים בין מספר מתגים ובכך ליצור מצבי הארה שונים ע"י שליטה בכמות האור. לרוב כשנצפה בטלוויזיה בשעות הלילה, נעדיף תאורת אווירה נעימה ובלתי ישירה, של אור עמום וזאת ע"י הדלקה של שקוע בודד או שקועים בודדים הממוקמים בקצוות החדר אשר הדלקתם תיצור אווירה מעומעמת ונעימה.

כשנארח ונרצה הרבה אור נדליק את כל הגופים. רצוי לכוון תאורה בלתי ישירה אל הקירות וכך ליצור תאורת אווירה נעימה המתאימה לערב. אני נוהג להאיר את חלל הסלון בגוונים חמים של אור כ – 2,500 – 3,000 קלווין.

חדרי שינה – אני נוהג להמליץ על מאווררי תיקרה איכותיים עם שלט או חוטי משיכה, המצוידים בתאורת לד. מאווררי התקרה שקטים ונעימים בעלי מנוע חזק, לשנת הלילה. בנוסף מאווררי התקרה יעילים מאוד נגד יתושים מכיוון שהרוח מקשה על יתושים להיכנס לחדר.

תאורת חדרי ילדים – ילדים מעדיפים אור לבן – 6000 קלווין, גוון אור זה יעיל יותר לחדר שיש בו שולחן המיועד ללימודים. בתאורת חדרי מבוגרים אני ממליץ על גווני אור חמים יותר – 3000 קלווין, בחדרי שינה רצוי להוסיף מנורת לילה שתעניק תאורת אווירה נעימה. יש לדאוג לפחות לשתי מתגים – אחד בכניסה ואחד ליד המיטה.

מסדרון – לרוב יש הנמכת גבס בגלל המזגן. מומלץ להתקין ספוטים בוואטים נמוכים כ – W3 – W2 למקם אותם כ – 10- 5 ס"מ מהקיר, ליצירת משפך אור. הקיר משמש כרפלקטור ולכן צריך מעט אור.

שירותים – מומלץ למקם גו"ת מעל המראה באורך 120 – 30 ס"מ בוואטים שונים W18 או W36.

אם יש ילדים בבית אני ממליץ להתקין גוף תאורה עם מעט אור שיישאר דולק כל הלילה לילדים שמטיילים לשירותים בשעות השינה.

גינות – קיימות שתי אפשרויות –

1. תאורת אווירה – נאיר עצים, שבילים וכל מה שנרצה להבליט, בגופי תאורה לגינה. שימוש נפוץ ב"דוקרנים" בעוצמה של עד W20. להארת שיחים נשתמש בזווית הארה של כ – 120 מעלות. ולעצים נשתמש בדוקרנים בזווית נמוכות יותר. נכוון את הדוקרנים כך שיהיו עם כיוון הראיה ולא מול העין. רצוי לחבר תאורת אווירה לשעון שבת. כמו כן, קיימים גופי תאורה נוספים כגון: תאורה סולארית לגינה עיצוב תאורה, עמודי תאורה, ומגוון גופי תאורת גינה לד.                                                                                              

2. הארת השטח – נמקם פנס הצפה (פרוז'קטור) כמה שיותר גבוה בראש הבית. רצוי בגובה העולה על 5 מטר, על מנת למנוע סינוור ולקבל פיזור אור רחב לכל השטח.

הכותב

ניב שדה סמנכ"ל ציוד חשמל תאורה